מכון מופ"ת – המכון הארצי למחקר ולפיתוח בהכשרת מורים ובחינוך
English

מצב למידה

פרק 11: חוקרים וחושבים חינוך בלתי פורמלי

פרק 11: חוקרים וחושבים חינוך בלתי פורמלי

שיחה עם ד"ר חגית קליבנסקי, ד"ר אדם הישראלי וד"ר אופיר שפר, חוקרי חינוך בלתי פורמלי, על התחום. כשאנחנו מדברים על חינוך מסוג כזה – למה בדיוק אנחנו מתכוונים? מדוע חשוב להתבונן בפעילויות המגוונות והשונות שנהוג לקטלג תחת חינוך מסוג כזה – במסגרת מחקרית אחת, ואיפה אנחנו יכולים לראות פעילויות חינוך בלתי-פורמליות בישראל ומה תרומתן הפדגוגית והחברתי

לעמוד הפרק
17 נובמבר
פרק 9: איך נהפוך את בית ספר לארגון משתפר

פרק 9: איך נהפוך את בית ספר לארגון משתפר

האתגרים הגדולים בפני בתי-ספר כשהם מבקשים להפוך למוסדות מתאימים למאה ה-21, ובעיקר להפוך למוסדות שמשתפרים באופן מתמיד, באמצעות שיח ושיתוף בין כל נשות ואנשי החינוך , צוות בית הספר ההורים והתלמידים. בשיחה התייחסנו לספרו של חן

לעמוד הפרק
13 פברואר
פרק 10: אייל רם על קידום חקר פרקטיקה במערכת החינוך

פרק 10: אייל רם על קידום חקר פרקטיקה במערכת החינוך

בפרק זה מירב ברקת, מנהלת מו"פ השקפה – מורים מובילים, ואני, נשמע על הדרך שבה אייל רם, סמנכ"ל ומנהל מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך, מקדם תרבות של מורים החוקרים את העשייה של עצמם (חקר פרקטיקה).

לעמוד הפרק
8 יוני
פרק 8: על פער דיגיטלי (חלק ב') קולות הסטודנטים שנאבקים להישאר מחוברי.ם

פרק 8: על פער דיגיטלי (חלק ב') קולות הסטודנטים שנאבקים להישאר מחוברי.ם

איך נראים החיים (באופן כללי ובפרט בימי קורונה) בלי חיבור סלולרי יציב?
מה המשמעות של נגישות או אוריינות נמוכה לכל התשתיות הדיגיטליות בשגרה ובמיוחד בימי חירום ומגפה?

לעמוד הפרק
31 אוקטובר
פרק 7 – פער דיגיטלי בחינוך

פרק 7 – פער דיגיטלי בחינוך

איך נראים החיים (באופן כללי ובפרט בימי קורונה) בלי חיבור סלולרי יציב?
מה המשמעות של נגישות או אוריינות נמוכה לכל התשתיות הדיגיטליות בשגרה ובמיוחד בימי חירום ומגפה?

פרק 5 – מהייטק להוראה (חלק א'): מאחורי הקלעים של קליטת מוסבי הייטק בבית הספר

פרק 5 – מהייטק להוראה (חלק א'): מאחורי הקלעים של קליטת מוסבי הייטק בבית הספר

שיחה עם נחום חופרי, ראש מנהלת מהייטק להוראה, שהוא מגדיר כ-"מחלקת משאבי האנוש למוסבי ההייטק בישראל". נשמע ממנו מדוע הוקמה המנהלת ואיך תוכלו להיעזר בה.

לעמוד הפרק
26 אוקטובר
פרק 4  – לומדים על למידה מרחוק

פרק 4 – לומדים על למידה מרחוק

רותי סלומון היא מהמומחיות שלומדות ומלמדות את נושא הלמידה מרחוק כבר יותר מ-20 שנה, וכמו חוקרת רעידות אדמה במדינה שבה זה נמצא מתחת לפני השטח, אבל אף אחד לא באמת מתמודד עם הסוגיה לעומק, בבת אחת הגיע הרגע שלה לעזור ולשתף בתובנות.

לעמוד הפרק
9 אוגוסט
פרק 3 – תלמידי דור הזד

פרק 3 – תלמידי דור הזד

הדיבור שלנו כמרצים ומורים על הדור שנולד לתוך הסמארטפון מתאפיין בהרבה מאד סטריאוטיפים: הם נרקסיסטיים, הם כל היום בטלפון, לא חברותיים, לא קוראים…

פרק 2 – להטביע חותם חברתי-חינוכי

פרק 2 – להטביע חותם חברתי-חינוכי

שיחה עם אסף בנר, ממייסדי חותם: המכשירים מורים עם כישורי מנהיגות ורצון לשינוי חברתי לעבודה בפריפריה החברתית-גיאוגרפית של ישראל.

לעמוד הפרק
7 אפריל
פרק 1 – פרסום והוצאה לאור של  ספרות מחקר חינוך בעברית

פרק 1 – פרסום והוצאה לאור של ספרות מחקר חינוך בעברית

שיחה של אוהבי ספר עם העורך הראשי של הוצאת מכון מופת, ד"ר דודו רוטמן. דיברנו על הסיפור של הקמת ההוצאה וממנו המשכנו לקו העריכתי שמלווה אותה עד היום.

פרק 6 – מהייטק להוראה (חלק ב') עם אבי נתן

פרק 6 – מהייטק להוראה (חלק ב') עם אבי נתן

שיחה עם אבי נתן על המעבר מניהול בכיר במיקרוסופט ישראל להוראת מתמטיקה בתיכון ישראלי.

לעמוד הפרק
14 פברואר