מכון מופ"ת – המכון הארצי למחקר ולפיתוח בהכשרת מורים ובחינוך
English

MOD

פרופ' אדם לפסטיין וד"ר תמר קנר פורמן חושפים את הסודות והיסודות מאחורי מהלך השקפה

פרופ' אדם לפסטיין וד"ר תמר קנר פורמן חושפים את הסודות והיסודות מאחורי מהלך השקפה

איך יוצרים שינוי אמיתי בחינוך? איך בונים תהליכים שמורים רוצים להיות חלק מהם והופכים את המערכת הבית ספרית לפחות שטוחה?

לעמוד הפרק
15 יולי
סוגות מחקר איכותני – ד"ר גל בן יהודה

סוגות מחקר איכותני – ד"ר גל בן יהודה

כיצד לתקשר בצורה יעילה עם מנועי השפה הגדולים כמו ChatGPT, Gemini ו- Claude

לעמוד הפרק
3 אוגוסט
״ים- יבשה״ – מה קהילת השקפה עושה?

״ים- יבשה״ – מה קהילת השקפה עושה?

שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.

לעמוד הפרק
26 דצמבר
פתרון דילמות אתיות של א.נשי הוראה

פתרון דילמות אתיות של א.נשי הוראה

סרטון זה מציג דרכים לפתרון דילמות אתיות בהן נתקלים א.נשי חינוך במסגרת הפעילויות השוטפות המתקיימות בבית הספר.

ציונים זה לא הכל

ציונים זה לא הכל

האם ציונים באמת מנבאים הצלחה? לא בטוח.

לעמוד הפרק
1 יולי
איכותני או כמותי? על בחירה מושכלת של שיטת מחקר

איכותני או כמותי? על בחירה מושכלת של שיטת מחקר

איך בוחרים מתודולוגיה למחקר? שלושה טיפים חשובים! בשלבי התכנון של מחקר חדש?

לעמוד הפרק
2 יולי
תנועה של למידה

תנועה של למידה

זוכרים איך זה להתרגש מלמידה? לעצור, לחשוב מחדש, להתרחב?

לעמוד הפרק
2 יולי
איך נראה את השינוי שעשינו?

איך נראה את השינוי שעשינו?

אנחנו עובדים בקהילה כבר כמה חודשים וכולנו מרגישים שעשינו כבר שינוי בשטח

לעמוד הפרק
2 יולי
איך לתקשר נכון עם בינה מלאכותית?

איך לתקשר נכון עם בינה מלאכותית?

כיצד לתקשר בצורה יעילה עם מנועי השפה הגדולים כמו ChatGPT, Gemini ו- Claude

לעמוד הפרק
2 יולי
פודקסט השראה: ד"ר תמר קנר פורמן מארחת את קרן לוזון בזגובסקי – מהמובילות הראשונות של מהלך השקפה

פודקסט השראה: ד"ר תמר קנר פורמן מארחת את קרן לוזון בזגובסקי – מהמובילות הראשונות של מהלך השקפה

מה קורה כשמורה מוכשרת פוגשת תנועה חינוכית פורצת דרך? קרן לוזון בזגובסקי, ממובילות "מהלך השקפה" במחוז המרכז, חושפת בפרק אישי ומרגש איך הפכה מראשוניות המורות במהלך – למובילת שינוי ארצית".

לעמוד הפרק
15 יולי
ד"ר תמר קנר פורמן ופרופ' מיכל ראזר משוחחות על "חקרנות אמפתית" ויצירת תרבות הכללה אמיתית בבתי ספר

ד"ר תמר קנר פורמן ופרופ' מיכל ראזר משוחחות על "חקרנות אמפתית" ויצירת תרבות הכללה אמיתית בבתי ספר

מה קורה כשמחברים בין מחקר, מדיניות חינוכית ופרקטיקה בשטח? "תכנית מכילים את המכילים" היא יוזמה משותפת של מכללת אורנים, משרד החינוך ומהלך השקפה, שמטרתה לקדם הכלה אמיתית במערכת החינוך.

לעמוד הפרק
15 יולי
כיצד נבחר סוגיה פורייה? מו"פ השקפה

כיצד נבחר סוגיה פורייה? מו"פ השקפה

שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.

לעמוד הפרק
9 נובמבר
מהדקים את התפ״ר

מהדקים את התפ״ר

שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.

לעמוד הפרק
14 דצמבר
חקר שיעור: תהליך קהילתי ליצירת שיעור מנצח

חקר שיעור: תהליך קהילתי ליצירת שיעור מנצח

שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.

לעמוד הפרק
24 דצמבר
להיות מורה בעידן של בינה מלאכותית, ד"ר ליאת אייל

להיות מורה בעידן של בינה מלאכותית, ד"ר ליאת אייל

שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.

לעמוד הפרק
10 ספטמבר
מרחבי למידה חדשניים, ד"ר אבי גרפינקל

מרחבי למידה חדשניים, ד"ר אבי גרפינקל

שימוש במתווה היוועצות מאפשר למשתתפים לחשוב באופן רחב יותר על סוגיה מסוימת.

לעמוד הפרק
13 ספטמבר